Key Account Manager-feladatok és megoldások üzletiintelligencia-alapon

A Key Account Managerek a szervezet legfontosabb, bevétel szempontjából a kulcsügyfelekkel foglalkoznak. “Farmer” típusú értékesítők, akiknek az ügyfél gondozása, megtartása a feladatuk. A tervszámok eléréséhez azonban ma már egy excel vagy egy ERP beépített riport nem biztos, hogy elégséges, illetve üzletiintelligencia-megoldásokkal már a jövőt előre tudjuk jelezni.

A minél sikeresebb és profitorintáltabb KAM-tevékenységekhez vezetőként vizsgálja felül az alábbiakat:

  • Szegmentálja ügyfeleit az ügyfélprofilok alapján!
  • Határozza meg a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI-k), azaz azokat a kritikus mutatókat, amelyek összhangban vannak üzleti céljaival! A KPI-ok mérhető célokat adnak a teljesítmény értékeléséhez. 

Ezek összeállításához rengeteg adatra van szüksége. 

  • Gyűjtsön össze releváns, naprakész adatokat különböző forrásokból, például versenytársak elemzéséből, értékesítési riportokből, piaci trendekből!

Az összegyűjtött, elérhető adatokat folyamatosan elemeznie kell. 

  • Használjon üzletiintelligencia-eszközöket ehhez! Vizualizálja az adatokból kiolvasható mintákat, trendeket, amelyek alapján megalapozott döntéseket hozhat! Azonosítsa azokat a lehetőségeket, potenciális kockázatokat vagy kihívásokat, amelyek figyelmet igényelnek!

Az adatok alapján rangsorolni tudja feladatait, és azokra a prioritást élvező területekre összpontosítani, amelyek a legnagyobb hatással vannak a KPI-ra. 

  • Nézze meg, mely feladatok, projektek igényelnek azonnali beavatkozást, hogyan tudja erőforrásait ezekre allokálni!
  • Dolgozzon ki részletes cselekvési terveket, amelyek felvázolják a céljai eléréséhez szükséges lépéseket! Ezeknek a terveknek konkrétnak, mérhetőnek, elérhetőnek, relevánsnak és időhöz kötöttnek kell lenniük! 

Az összetett feladatokat kisebb, kezelhető részfeladatokra bontsa le és az előrehaladást kísérje figyelemmel a meghatározott KPI-ok és mérföldkövek alapján!

Az adatelemzés folyamatos feladat, hogy felmérje tevékenységei hatékonyságát. 

  • Azonosítsa a várt eredményektől való esetleges eltéréseket, és ennek megfelelően módosítsa a további, szükséges lépéseket! Kérjen segítséget, hogy mely adatokhoz szükséges valós idejű monitorozás! 

Ne feledje: versenyelőnyre tehet szert, illetve behozhatatlan technológiai lemaradás lehet a következménye, ha időben meglépi a szükséges lépéseket, illetve nem tud lépést tartani a korral.

Maximális szinergiában kell együttműködnie az érintett munkatársaknak: a marketingnek, az értékesítésnek, termékfejlesztésnek együtt kell kidolgozni a nyertes stratégiát, amihez meg kell osztaniuk egymással az információkat, egy nyelvet kell beszélniük az IT-val is, a beszállítók kiválasztásánál is kulcsfontosságú, hogy “ne beszéljenek el egymás mellett”.

  • Használja ki az üzleti intelligenciát, hogy adatalapú, adatvezérelt ajánlásokhoz juthasson, a gépi tanulás, a machine learning alkalmazásával, prediktiv analitikák segítségével láthassa a helyes utat a mindennapi működésében!

A gyorsan változó, üzleti környezet igényeihez való gyors alkalmazkodás iteratív megközelítést igényel, folyamatos párbeszédet a munkafolyamatban résztvevők részéről. Az üzleti intelligencia hatékony, kihagyhatatlan megoldás Használja a döntéshozatal javítására, a folyamatok egyszerűsítésére!