Mit ad az üzleti intelligencia a marketingesnek?

A marketingben is mindennek mérhetőnek kell lennie. Általában itt is az a gond, hogy túl sok az adat, viszonylag nagy idő- és energia feldolgozni, értelmezni a különböző forrásokból származó adattengert. Az üzleti intelligencia megoldásaival töredékére lehet szorítani ezen feladatokat és a kapott, ténylegesen hasznosítható információkból lehet adatvezérelt döntéseket hozni.

Nézzünk konkrét példákat!

Adatkonszolidálás: Az üzleti intelligencia eszközei a különböző forrásokból származó adatokat összegyűjtik, konszolidálják, azaz az értékesítési, a közösségi médiából származó, a honlapadatokat, az ügyféladatbázisok adatait többek között. Ezáltal a marketingesek egy nagyon összetett, holisztikus képet kapnak ügyfeleikről és a piaci trendekről.
Versenytárselemzés: BI-eszközökkel összegyűjthetők és elemezhetők a versenytársak marketingstratégiáira, termékbevezetéseire és piaci pozícionálására vonatkozó adatok. Ez versenyelőnyt adhat a marketingnek: piaci rések azonosíthatók és ennek megfelelően változtatható a marketingstratégia.
Célcsoportok szegmentálása: Az üzleti intelligencia különböző célcsoportszegmensek azonosítását tudja megoldani különböző kritériumok, például demográfiai adatok, viselkedés, preferenciák és vásárlási szokások alapján. A marketingszakemberek ezek alapján határozhatják meg és alakíthatják a marketingstratégiáikat az egyes szegmensek egyedi igényeinek megfelelően, ami személyre szabottabb és hatékonyabb kampányokat eredményez.
Marketingbüdzsé tervezése: Az üzleti intelligencia által biztosított adatok segíthetnek a marketingeseknek meghatározni, hogy mely marketingcsatornák és -kampányok hozzák a legjobb eredményeket. Ezáltal megalapozottabb döntéseket hozhatnak, hogy a maximális hatás érdekében hogy osszák el a marketingköltségvetést.
A/B tesztelés és kísérletezés: A BI megkönnyíti az A/B tesztelést és a kísérletezést az adatelemzéseivel a meghatározott marketingszempontok szerintl. A marketingesek ezáltal látják a hirdetések, céloldalak, e-mail kampányok különböző verzióinak összehasonlítását, teljesítményét, melyekkel a leghatékonyabb stratégiákat tudják meghatározni.
Közösségi média mutatónak információi: Az üzleti intelligencia értékes információkat tud adni a közösségi média adatiból. Akár hangulatelemzést, ügyfélvisszajelzéseket és a fejlesztéseknek köszönhetően az új, trendi feature-ök adatait. Ezek az információk segítenek megérteni, hogyan érzékelik az ügyfelek a brandet és a termékeket, használatukkal javíthatók a közösségi médiában folytatott marketingtevékenység.
A teljesítmény követése: Az üzletiintelligencia-megoldás dashboardja akár valós idejű teljesítménymutatókat jeleníthet meg, hogy a marketingszakember megtekinthesse a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k), például a konverziós arányok, az ügyfélszerzési költségek, az ügyfél-életciklusérték és a befektetés megtérülése (ROI) nyomon követését. Ezáltal a marketingkampányok a számok tükrében módosíthatók, optimalizálásukkal pedig jobb eredmény várható.
Marketingkampány-optimalizálás: A BI (üzleti intelligencia) segítségével a marketingesek kiértékelhetik a korábbi kampányokat, beazonosíthatják a továbbvitelre érdemes elemeket, továbbá a javítandó elemeket. Az adatalapú információk, következtetések alapján optimalizálhatják a jövőbeli kampányokat a hatékonyság és a ROI növelése érdekében.
Ügyfelek elvesztésének elemzése és az ügyfélmegtartás: Az üzleti intelligencia megoldásaival elemezhetők az ügyfelek elvándorlási mintái, melyekkel a marketingesek azonosíthatják a potenciális elvándorlási kockázatokat, és az ügyfelek megtartására, hűségének javítására stratégiákat tudnak kidolgozni.
Prediktív analízis: Az üzleti intelligencia a prediktív modellezés használatával alkalmas a jövőbeli trendek és az ügyfelek viselkedésének előrejelzésére. A marketingesek előre láthatják a jövőbeli, várható ügyféligényeket, a piaci igényeket és jó előre alakítható a marketingtevékenység ennek megfelelően.
Összefoglalva: a BI adatvezérelt információkkal segíti a marketinget, akik ennek segítségével megalapozott döntéseket tudnak hozni, javítani tudják, hogy pontosan azt a célcsoportot érjék el, akikre céloznak, szofisztikált módon tudják a marketingüzenetet személyre szabni, a marketingtevékenységet optimalizálni, javítva a ROI-t és az általános teljesítményt.